onsdag 1 maj 2013

Merrell barefoot skor




Idag hade jag min första löptur men mina nya Merrell barefoot skor.


Kändes och gick otroligt lätt och skönt , om man tänker på att det var första träningspasset på en månad!
Har varit sjuk och förkyld i en hel månad inte är jag riktigt kurant ännu men idag kändes det det bästa på 30 dagar.
Merrell barefoot skorna har lite dämpning dom är inte helt utan (gäller den modell jag testlöpte idag) och det var säkert bra när det blev 3 km på asfalt idag . Försökte springa brevid asfalten i dikesrenen och det kändes helt ok.
Det blev 5 km på premiärturen . Mitt onda knä kände jag inte av men blev sjuk i vaderna , får se hur det känns i morgon .
Var lite svårt att fä rätt löpteknik sprang för mycke på tårna i början man skall ju sätta ner hela foten .
 OBS ej via hälen.

Som "pris" efter testturen blev det en Maxim Recovery drink som jag hade i kylen ,smaken var  Smoth Vanilla . Smakade var lika bra som märket som börjar på G och gör reklam för apor ;-) .
Nu har jag inte kollat vad emn Maxim Recovery Drink kostar men över 2€ skulle den inte få vara.
Mera info om maxim hittar du på deras hemsida : http://www.maximsports.fi .




                                           Packshot-AW-4---facing-Maxim-Recovery-Drink-250ml_Chocolate


Inga kommentarer: