måndag 11 juni 2012

MBT-skor i konkurs !

Mina favorit arbetssandaler MBT har gått i konkurs.

    Pionjären inom toningskor – MBT – har fått så stora ekonomiska problem att bolaget har försatts i konkurs.
 När konkursförvaltaren fick klart för sig hur ansträng MBTs ekonomi var stängde han omedelbart ner MBTs nya kontor med drygt 50 anställda och inriktar sig nu på att hitta en köpare av varumärket, ett visst lager av skor och kanske också företagets dotterbolag i Italien och Spanien som sägs gå bra. MBT sålde som bäst 2006–2007 och då omsatte bolaget runt 1,5 miljard kronor men de senaste åren har omsättningen minskat till knappt hälften. Främst är det den amerikanska marknaden som har rasat.

 Det tar säkert någon månad innan MBT -skor är på banan igen,hoppas jag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Kan glädja dig med att det finns ett fantastiskt alternativ till MBT!
Chung-shi är märket och jag är återförsäljare i Skandinavien!
Titta gärna in på www.chung-shi.se och om Du kontaktar mig lovar jag ett kanonpris på första paret Du köper! Du blir inte besviken!
MvH
Lena Landberg
info@chung-shi.se

SB Balance sa...

Nu är MBT på banan igen :-).
Våga ej byta , Lena .
Har haft otroligt nöjda kunder och jag själv har blivit mycke " stiligare".