onsdag 26 mars 2014

Min huskur för förkylningar !

Får se om mina huskurer vid förkylning/influensa/halsont är tillräckliga denna gång.
När jag känner att någon influensa är på gång så brukar jag ta mina huskurer som är :

1. Solhattsdroppar , ej 20-30st som det står på flaskan utan ca. 500 st droppar.
    Brukar dunka flaskan 50 gånger , tror att det kommer typ. 10 droppar / gång i ett glas med vatten   som jag dricker gör detta 2-3 gånger den första dagen + även dagen där på.
Tror att detta inte är så hälsosamt ,det brukar ju komma information med jämna mellan rum att man skall vara försiktig med Solhattsextrakt men vad gör man när man inte kan och inte vill bli sjuk.

2.Finrexin är också något jag brukar ta för att inte bli sjuk. Tycker att jag blir piggare när jag tagit det i varmt vatten, så varmt att man nästan inte kan dricka det. 2-3 påsar/dag


3.  Mot Halsont, då har jag två olika metoder som jag brukar ta .
  * Ta 3 teskedar salt upplöst i varmvatten,(brukar ta i en mugg) och gurggla med .
eller/och
 * 10-15 droppar Tea Tree-olja i ett glas med vatten , som jag oxå gurgglar med .Tea Tree oil är otroligt starkt , jag har någon gång blandat i en plastmugg och sparat den och 2 dagar senare så har plastmuggen säckat ihop, fast jag sköljt ur muggen !

Det är viktigt att ta första dosen med det samma man känner av att influensa/halsont är på gång . Har influensan redan brutit ut är det för SENT .

Prova och se vad du tycker.
Hör gärna av dej om hur det lyckades.

Topp 3 hos mej.

2 kommentarer:

Jess sa...

Tyvärr är jag inget bra exemplar för huskurstester, äter massa skolmedicin man inte får blanda med huskurer. Fast de säkert fungerar bättre i många fall.

SB Balance sa...

Man skall nog inte blanda naturmediciner och läkemedel ,kan hända vad som helst då.