tisdag 5 mars 2013

Mina huskurer vid influensa .

Får se om mina huskurer vid förkylning/influensa/halsont är tillräckliga denna gång.
När jag känner att någon influensa är på gång så brukar jag ta mina huskurer som är :

1. Solhattsdroppar, ej 20-30st som det står på flaskan utan ca. 500 st droppar.
    Brukar dunka flaskan 50 gånger ,tror att det kommer typ. 10 droppar / gång i ett glas med vatten som jag            dricker gör detta 2-3 gånger den första dagen + även dagen där på.

2. Halsont, då har jag två olika metoder som jag brukar ta .
  * Ta 3 teskedar salt upplöst i varmvatten,(brukar ta i en mugg) och gurggla med .
eller/och
 * 10-15 droppar Tea Tree-olja i ett glas med vatten , som jag oxå gurgglar med .

Det är viktigt att ta första dosen med det samma man känner av att influensa/halsont är på gång . Har influensan redan brutit ut är det för SENT .

Prova och se vad du tycker.
Hör gärna av dej om hur det lyckades.

                                                        Det är inte skoj att vara snorrig :-( .

Inga kommentarer: